Foorumi meille rumpaleille - Aito ja alkuperäinen
Tänään on 09 Syys 2010, 18:27

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Laulaminen
ViestiLähetetty: 21 Elo 2008, 16:25 
Poissa
Inside
 Profiili

Coca1n kirjoitti:
Enhän minä laulaa luikauttaa osaa puhtaalla äänellä paitti vihasesti. Mörinä lähtee jokseenkin, tosin ei palleasta harmivain sitä on tullut reenattua mutta kun ei niin ei. PK:n musa tunneilla tuli öristyä ja möristyä helvetisti lähinnä tunnin jälkeen karaokena :D :lol:

Heh, pitipä itse pompata kans tännekkin, laulamaan aloitin.
Kova treeni täl hetkel ton pallean kanssa et sais valtaosan laulusta lähteen sieltä. Eli siis karjumista lähinnä.
Puhdas ääni toimii, ääntä on (kai) ja kun vähä vetää keuhkoihin ilmaa niin volymea riittää sopivasti, nyt kun on toi tekniikka lähtenyt kehittymään. Nuotissa pysyminen toimii, paitsi tietty sit ku lähtee örinä-rääkymis linjalle. Sitä nuotteilua niissä oon alkanu myös treenimään.

ViestiLähetetty: 06 Syys 2008, 13:49 
Poissa
Perusjäsen
 Profiili

Kaitpa sitä tulee väliin lauleltuaki, ihan kotioiloissa tosin, kaukana muiden kriittisistä korvista :D no ei vaiskaan, kaitpa minä ihan mukiinmenevä laulaja oon, mutta tulee jotenki aina hirveä stressi jos joku on kuuntelemassa :D sama juttu soittamisessa

ViestiLähetetty: 23 Marras 2008, 14:58 
Poissa
Rumpali
 Profiili

Osaan laulaa.. Käyn tällähetkellä laulun perusteiden toista kurssia kuopion musiikkilukiossa ja on se aika mukavaa touhua rumpujen ohella. Toimin myös bändini taustalaulajana.. sitä varten biisien kompit ja sanat täytyy sisäistää niin että niitä pystyy toistamaan unissaankin.. välillä vähän monimutkaismpi komppi kusahtaa kun ei reenaa tarpeeks.. :)

ViestiLähetetty: 06 Syys 2009, 13:46 
Poissa
Rumpali
 WWW  Profiili

kertokaas missä hinnoissa pyörii sellaset efektit joista saa lauluun stemmoja. bändissä kun ei meinaa tausta laulut oikeen kiinnostaa ketään (eli kukaan ei osaa), niin sellaselle ois käyttöö.
nää kun on mulle ihan tuntemattomia vehkeitä. en oikeen tiedä mistä ruveta ettiii.

ViestiLähetetty: 08 Syys 2009, 22:40 
Poissa
Addikti
 Profiili

velascov kirjoitti:
kertokaas missä hinnoissa pyörii sellaset efektit joista saa lauluun stemmoja. bändissä kun ei meinaa tausta laulut oikeen kiinnostaa ketään (eli kukaan ei osaa), niin sellaselle ois käyttöö.
nää kun on mulle ihan tuntemattomia vehkeitä. en oikeen tiedä mistä ruveta ettiii.

Eikös ihan Windowsin Sound Forgessa ja muissakin ole sellainen efekti kuin Chorus? Jos en ole väärin ymmärtänyt niin sillä pitäisi saada aikaan.

ViestiLähetetty: 01 Helmi 2010, 10:32 
Poissa
Inside
 Profiili

Laulaminen on kyllä mielettömän hienoa, erityisesti livenä kun kontakti yleisöön on ihan toista luokkaa kuin rumpuja soittaessa. Välillä löytää itsensä haikailemasta taas lavalle.

Tämmöi tulee vedeltyä, Out for your blood on se tuorein näyte: http://www.myspace.com/speedtrapmetal

ViestiLähetetty: 12 Helmi 2010, 09:36 
Poissa
nahka
 Profiili

Entäs beatbox? Onhan sekin tavallaan laulamista. Arvostaako rumpalit ihmisiä jotka matkivat muunmuassa heidän instrumenttiian omalla suullaan?

Felix Zenger

http://www.youtube.com/watch?v=tQc30kqq1y8

Keskustelua kiitos

-Eemu

ViestiLähetetty: 27 Touko 2010, 17:43 
Poissa
Inside
 Profiili

Oon laulanu bändissä, jonka perustin noin 3 vuotta. Ei ollu lauljaa, joten mun piti ruveta vetään. En sanois omaa lauluääntä todellakaan hyväksi. Aika kehno. :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia