Foorumi meille rumpaleille - Aito ja alkuperäinen
Tänään on 09 Syys 2010, 18:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Alueen säännöt

Eli, tarkoitus puhua bändeistä yleisesti. Pyrkikää välttämään joutavaa chättäilyä ja yrittäkää tuoda esille perusteltuja mielipiteitä. Olisi myös suotavaa että mitään lapsellista väittelyä jonkin bändin paremmuudesta toiseen verrattuna ei syntyisi. Muistakaa myös jättää levyarvioinnit ja isommat rumpalikeskustelut omiin alueisiinsa.

Huom, kun teette itse threadin niin jättäkää wikipediasta copypasteamiset väliin ja tehkää oikeesti se alotuspostaus itse. Tuotte esille omia näkemyksiä bändin hyvistä/huonoista puolista ja oikeasti panostatte aiheen tekemiseen. Lyhyt itse tehty aloituspostaus on sata kertaa parempi kuin pitkä netistä kopioitu selostus.

Osiossa siis tarkoitus tehdä aina yksi threadi kutakin bändiä kohden ja keskittää kyseisestä bändistä jauhaminen tämän threadin alle. Itsestäänselvyys, mutta pakko mainita silti. Olisi myös mukava että puhe pidettäisiin levytyssopimuksellisissa ja tunnetuissa bändeissä, eikä alettais jauhamaan jostain naapurin Aapon humppaprojektista.

Tämä osio on sitten hieman kokeiluasteella. Jos ei kiinnostusta näytä syntyvän tai bändikeskustelut etenevät ei-toivotulla käyttäytymismallilla niin osion säilyttämistä mietitään uusiksi.

Joka tapauksessa, rattoisaa jutustelemista :)

T: Ylläpitäjistö ja moderaattorit

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Metallica
ViestiLähetetty: 06 Marras 2009, 17:33 
Poissa
Rumpali
 Profiili

Erkkijormakainen kirjoitti:
Soittajat eivät osaa soittaa (ei pelkästään rumpali vaan kitaristit ja laulaja)

Mun mielestä kitaristit luokitellaan automaattisesti soittajiin..
Aiheeseen: Kyllä Metallicalla on muutamia hyviä kipaleita :) Kuuntelen sillointällöin.

-Bruce Dickinson

Girls drinking plasma wine.

KOSSSHHHhhh.

ViestiLähetetty: 08 Marras 2009, 10:15 
Poissa
Inside
 Profiili

Mun mielestä Metallica on aivan liian yliarvostettu bändi.
Sanoitukset ovat aika lapsellisia.

Et kehtais täsmentää? :D :D :D Repesin tolle kommentille nimittäin aika pahasti :D Ehkä se poikien soittotaidosta kertoo jotain jos niiden perustama bändi on yksi maailman suosituimmista ja tunnetuimmista metallibändeistä?

ViestiLähetetty: 08 Marras 2009, 12:03 
Poissa
Veteraani
 WWW  Profiili

Se on trolli, älkää välittäkö.

Itellä sai rummuttelu ja rokkihommat yleensäkin alkunsa Metallican Load-levystä. Se on mun mielestä edelleenkin helvetin hyvä rokkilevy. Sellaisen siitä tekee Hetfieldin ääni ja riffit sekä levylle saakka päätyneet rumpuotot jotka tukee edellä mainittuja oikein hyvin. Se on harvinaisen toimivaa rokkia vaikka bändin nimen olis siinä Black Albumin tienoilla voinut pistää vaihtoon.

Oma suosikkilevy Metallicalta on nykyään Master of Puppets tai ...and Justice For All. Noi on niin hienoja lättyjä että en osaa toista tiputtaa pois. Erään bändin jäsenen soittotaidosta (tai sen puutteesta) on jo tarpeeksi tarinaa tällä foorumilla mutta se on todettava että James, Lars ja Kirk on erinomaisia biisintekijöitä.

ViestiLähetetty: 17 Marras 2009, 16:40 
Poissa
Rumpali
 Profiili

Joo, toi on totta. On se nykyyän ihan yliarvostettu, mutta aikoinaan se oli tosi kova sana.

Sanoituksista oli tarkotus tulla kysymään. Miten niin lapsellisia? Musta ne on aika hyvällä maulla tehty. Ne on juuri sillee, että ne ei oo yltiöimeliä vaan ihan sopivan karkisti tehty. (Puhuttaessa siis "powerballadeista" kuten esim. Fade to Black) Et viitsisi vähän selittää tarkemmin?

Kuva
Kuva
NewSound, Pearl, Paiste, Stagg, Dream, Tama

ViestiLähetetty: 17 Marras 2009, 16:51 
Poissa
Veteraani
 Profiili

AlluZ kirjoitti:

Joo, toi on totta. On se nykyyän ihan yliarvostettu, mutta aikoinaan se oli tosi kova sana.

Sanoituksista oli tarkotus tulla kysymään. Miten niin lapsellisia? Musta ne on aika hyvällä maulla tehty. Ne on juuri sillee, että ne ei oo yltiöimeliä vaan ihan sopivan karkisti tehty. (Puhuttaessa siis "powerballadeista" kuten esim. Fade to Black) Et viitsisi vähän selittää tarkemmin?

Tuskin kaveri tulee enää erittelemään huomioitaan, kyseessä oli avataristasikin tutuksi tullut trolli :roll:

ViestiLähetetty: 17 Marras 2009, 16:54 
Poissa
Rumpali
 Profiili

tmasd kirjoitti:
Tuskin kaveri tulee enää erittelemään huomioitaan, kyseessä oli avataristasikin tutuksi tullut trolli :roll:

Jäi vaivaamaa :D

Kuva
Kuva

ViestiLähetetty: 20 Marras 2009, 07:50 
Aivan hiton hyvä bändi!!
Rumpaliki on tosi hyvä!
Ja minun mielestä kitaristiki ajaa asiansa...

ViestiLähetetty: 26 Marras 2009, 21:56 
Poissa
Rumpali
 Profiili

Mä en vaan oikeen ymmärrä sitä, miks Blackia pidetään niin hyvänä levynä. Musta se ei oo mikää hirveen hyvä lätty. Sandman, Wherever I may Roam, Sab But True ja Through the Never on varmaan ainoot ton levyn hittiaineskappaleet. Tylsiä ne muut laulut. Koitettiinko tyydyttää kevyemmän musiikin kuuntelijat tällä levyllä?

Kuva
Kuva

ViestiLähetetty: 03 Tammi 2010, 12:59 
Poissa
Inside
 Profiili

Nyt on tullut kuunneltua 'Tallicaaki enemmän. Täytyy sanoa, että uudempaan materiaaliin en oo koskenu. Kasari vetää mua puoleen. Larssi oli hyvä sillon ja Hetilläki oli munaa laulussa, Hammetilla oli hyvät soolot (on edelleenki) ja Cliffin soitossa oli säröä ja kuten myös Jasonilla.
Top 5-'Tallica levyt:
Master Of Puppets
Ride the Lightning
Kill 'em All
...and Justice for All
Black

ViestiLähetetty: 07 Maalis 2010, 21:00 
Poissa
Inside
 Profiili

Jäänyt nähtävästi tänne kirjoittaminen välistä, no korjataanpas tämäkin virhe nyt.
No eihän siitä mihinkään pääse, kyllä Metallica joskus kolahtanut paljonkin. Kyllä sitä jaksaa palata kuuntelemaan Ride The Lightningia tai Kill 'em Allia (ja muitakin tietenkin). Olihan se kokemus viime kesänä Sonispheressä näitä legendoja nähdä, vaikka Lars siellä sekoili minkä ehti ja ei Kirk ollut enää kovimmassa vedossa. Mutta kyllä se helvetin hienolta tuntui kuulla vanhoja hittejä livenä. Kun sitä vaan olisi päässyt näkemään nämäkin herrat parhaina päivinään...

ViestiLähetetty: 19 Heinä 2010, 11:23 
Poissa
Rumpali
 WWW  Profiili

Tämä on se bändi joka tutustutti minut (ja veljeni) metalliin. Itse olen samaa mieltä kuin kaikki muutkin: Loadista lähtien bändi on mennyt vähän päin seiniä. Keikallakin olen jo kerennyt käymään.

PS: Nytkin muuten soi Metallica. :D

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2010, 01:17 
Poissa
nahka
 Profiili

Houkka kirjoitti:
...Burton oli ja Trujillo ovat sentään ihan huippubasisteja....

Tästä tuli mieleen, kun suurena Burtonin soiton arvostajana tuli vähän yllätyttyä miehen oikeasta tasosta kuunneltuani kerran Master of Puppets -biisin beissiraidat pelkillään. Tsekatkaa itse : D http://www.youtube.com/watch?v=Xm7w5al2n7o

Tokihan tuo voi olla feikki tai jotain, mutta jos Burton tossa itse soittaa niin kyllä se hypetyksen määrä on jossain määrin päässyt vähän käsistä. Toki säveltäjänä arvostan kovasti :!:

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2010, 07:37 
Poissa
Veteraani
 WWW  Profiili

Jakie kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, kun suurena Burtonin soiton arvostajana tuli vähän yllätyttyä miehen oikeasta tasosta kuunneltuani kerran Master of Puppets -biisin beissiraidat pelkillään. Tsekatkaa itse : D http://www.youtube.com/watch?v=Xm7w5al2n7o

Tokihan tuo voi olla feikki tai jotain, mutta jos Burton tossa itse soittaa niin kyllä se hypetyksen määrä on jossain määrin päässyt vähän käsistä. Toki säveltäjänä arvostan kovasti :!:

Noh, tarviihan tietty muistaa että nuo bassoraidat on soiteltu vuonna 1985. Silloin ei vain samanlaista studiotekniikkaa ollut. Nykyään voidaan paikata sinne joukkoon yksittäisiä nuotteja. Tuolloin on soitettu pääsääntöisesti biisi kerralla purkkiin. Tai ainakin isommissa pätkissä kuin nykyään.
Nyt kun ei ole varmuutta että onko tuo alkuperäinen raita, niin silti väitän että noita virheitä ei tuolta biisistä kyllä pysty erottamaan. Eli homma toimii kuin junan vessa :wink:

Etsippä huviksesi tuon Dyers Even pelkät rumpuraidat. On aika huojuvaa soittoa, mutta taas biisinä se levyllä toimii kyllä kympillä. On muuten ollut huhua liikenteessä että ulrich ei itse soittaisi ko biisiä.

ViestiLähetetty: 31 Heinä 2010, 00:27 
Poissa
nahka
 Profiili

lusticon kirjoitti:
Noh, tarviihan tietty muistaa että nuo bassoraidat on soiteltu vuonna 1985. Silloin ei vain samanlaista studiotekniikkaa ollut. Nykyään voidaan paikata sinne joukkoon yksittäisiä nuotteja. Tuolloin on soitettu pääsääntöisesti biisi kerralla purkkiin. Tai ainakin isommissa pätkissä kuin nykyään.
Nyt kun ei ole varmuutta että onko tuo alkuperäinen raita, niin silti väitän että noita virheitä ei tuolta biisistä kyllä pysty erottamaan. Eli homma toimii kuin junan vessa :wink:

Etsippä huviksesi tuon Dyers Even pelkät rumpuraidat. On aika huojuvaa soittoa, mutta taas biisinä se levyllä toimii kyllä kympillä. On muuten ollut huhua liikenteessä että ulrich ei itse soittaisi ko biisiä.

Joo, tottahan se on, että joskus 25 vuotta sitten äänitysmenetelmät oli hiukan erilaiset ku nykyään. Kuitenkin tää kaikki hehkuttamine ja puhuminen basson Jimi Hendrixistä ei mun mielestä tuu esiin hirveesti tässä Puppetsin bassoraidassa. Hienoja sooloja Burtonilta oon kyllä kuullut ja kuten sanoitki itse biisi kokonaisuutena on todella kovaa settiä eikä ne basistin virheet tosiaan sieltä helposti erotu.

Joo ja kyllä se Larssikin ilmeisesti virheitä osaa tehdä (mikäli tuossa itse soittaa) :D Tässäkään tapauksessa ei kyllä tunnu kovasti menoa haittaavan, eikä ehkä tollasessa asennemeininkibändissä pitäiskää. Kyllä ne kännisimmät klubikeikatki jostai niiden uran alkuajoilta mulle ainaki kolahtaa 8)

ViestiLähetetty: 31 Heinä 2010, 01:22 
Poissa
Perusjäsen
 Profiili

Oon ite kans kuunnellu nyt jokusen vuoden kyseistä bändiä, mutta nyt on jäänyt vähän vähemmälle. Myös keikoilla on tullu käytyä pari kertaa (Sonisphere 2009 ja Helsinki 2009).

Levykäiset menee itsellä jokseenkin tähän järjestykseen:
1. Ride the Lightning
2. Kill 'Em All
3. ...and Justice for All
4. Master of Puppets
5. Black

Ei mulla tässä sitten muuta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia